Czarnobyl 2021 – radioaktywna przygoda – wyprawa 4×4
16 listopada 2021 - 20 listopada 2021

Czarnobyl kojarzy się każdemu z katastrofą elektrowni jądrowej, która miała miejsce 26 kwietnia 1986 w reaktorze jądrowym bloku energetycznego nr 4 elektrowni w Czarnobylu. Była to największa katastrofa w historii energetyki jądrowej i jedna z największych katastrof przemysłowych XX wieku. Została zakwalifikowana do siódmego, najwyższego stopnia w skali INES, tak jak katastrofa w elektrowni jądrowej Fukushima. W wyniku awarii skażony został obszar ok 140 000 km² terenu na pograniczu Białorusi, Ukrainy i Rosji, a radioaktywna chmura została rozwiana po całej Europie. W efekcie skażenia ewakuowano i przesiedlono ponad 350 tys. osób
Dzisiaj – ponad 30 lat od tej katastrofy zapraszamy Was w samo serce piekła – do zamkniętej zony obejmującej elektrownię i nieodległe miasto Prypeć, które ewakuowano w całości i do dzisiaj pozostaje niezamieszkane. Nie obawiajcie się promieniowania – mimo, iż jest podwyższone, nie jest już niebezpieczne dla zdrowia.
Spotykamy się przy granicy z Polską, na Ukrainie, następne dwa dni to off-roadowy dojazd do Kijowa, z wieczornymi imprezami w pensjonatach. Kolejnego dnia rano zostawiamy samochody na parkingu hotelowym i autobusem wjeżdżamy na cały dzień do „strefy wykluczenia”. W programie zwiedzanie Czarnobyla i Prypeci oraz „Oka Moskwy” – gigantycznej anteny radarowej a także obiad w stołówce na terenie elektrowni.
Ramowy plan
Dzień 1
Spotykamy się w hotelu w ukraińskim mieście Kowel. Odprawa i nocleg w hotelu..

Dzień 2
Przejazd w stronę Czarnobyla. Po drodze sporo dobrego, ukraińskiego off-roadu. Nocleg w pensjonacie.

Dzień 3
Ciąg dalszy off-roadowego dojazdu do Zony. Nocleg w Kijowie w hotelu.

Dzień 4
Dzień 5
Podsumowanie
Wymagania dotyczące samochodu:
Sprawny samochód terenowy z reduktorem, opony AT lub MT, zdrowe mocowania holu przód/tył, CB radio.
Zielona karta, upoważnienie do prowadzenia cudzego pojazdu za granicą (jeśli na wyjazd nie jedzie właściciel samochodu)
Długość trasy:
Planowana trasa ma ok.1000 km (poza Polską)
Paliwo:
Paliwa na Ukrainie są tańsze niż w Polsce – ok. 3 zł za litr zarówno ropy naftowej jak i benzyny.
Waluty:
Najlepiej zabrać ze sobą euro. Można również wypłacać pieniądze w bankomatach lub kupić hrywny w Polsce.
Wizy:
Brak
Szczepienia:
Nie są wymagane żadne dodatkowe szczepienia.
Noclegi:
Śpimy w pensjonatach i hotelach.
Wyposażenie:
Porządne opony, lina kinetyczna. Warto zapoznać się ze stroną z poradami >>tutaj<<
Opłaty za udział w wyprawie (różne opcje):
Załoga 1 samochodu (niezależnie od ilości pasażerów):
Opłata rejestracyjna po dokonaniu zgłoszenia w wysokości 500 zł,
dodatkowo: 300 zł na 30 dni przed rozpoczęciem wyprawy
oraz 80 USD (od załogi) + 120 USD od każdej osoby płatne prowadzącemu wyprawę na miejscu spotkania.
lub
Osoba bez samochodu (jadąca jako pasażer w samochodzie prowadzącego wyprawę):
Opłata rejestracyjna po dokonaniu zgłoszenia w wysokości 500 zł,
dodatkowo: 300 zł na 30 dni przed rozpoczęciem wyprawy
oraz 380 USD płatne prowadzącemu wyprawę – na miejscu spotkania.
lub
Załoga w wynajętym od nas samochodzie terenowym (niezależnie od ilości pasażerów (max 5)):
Opłata rejestracyjna po dokonaniu zgłoszenia w wysokości 1000 zł,
dodatkowo: 350 zł netto za każdy dzień najmu samochodu
(możemy wystawić fakturę VAT na wynajem)
oraz 120 USD od każdej osoby płatne prowadzącemu wyprawę na miejscu.
Przykładowy samochód na wynajem poniżej:

Do zony mogą wjechać wyłącznie osoby pełnoletnie!
Gwarantujemy:
- sprawdzoną trasę,
- opiekę organizatora (nawet 24h jeśli będzie taka potrzeba)
- pomoc w usuwaniu ew. awarii lub holowanie do najbliższego warsztatu
- w cenie dojazd do Strefy Wykluczenia autobusem, przewodnik, przepustki, obiad w stołówce elektrowni atomowej
Opłata nie obejmuje:
- kosztów paliwa (poza gośćmi zajmującymi miejsce w naszym samochodzie)
- wyżywienia,
- noclegów
Koszty dodatkowe:
Noclegi w hotelach – ok 10 euro/osoba.
Ubezpieczenia:
Zobacz ofertę ubezpieczeń – kliknij
Pogoda – w co się ubrać:
Wczesna wiosna lub późna jesień – będzie raczej chłodno. Takie pory roku są najlepsza do zwiedzania Zony – brak liści na drzewach umożliwia zobaczenie wielu szczegółów – teren jest mocno zalesiony – w końcu 30 lat nikt tam nic nie robi 🙂
Galerie zdjęć – wszystkie w zakładce Galerie


Film